tiistai 16. kesäkuuta 2015

Menneen ajan tunnelmaa

Taannoisella Porvoon visiitilläni minulla kävi tuuri. Erään vanhaa tavaraa myyvän liikkeen edustalle oli aseteltu houkuttimiksi mm. vanhoja naulakoita, joista yksi suorastaan huusi minua luokseen. I h a n a  pieni naulakko rottinkisella hattuhyllyllä. Ihana, ihana, ihana! Maksaessani aarrettani myyjä kertoi tuoneensa se juuri hetki sitten ulos ja alentaneensa hintaa puolella. Kerrankin olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan!

Naulakko hakee vielä paikkaansa, mutta sitä odotellessa oli pakko (juu, kesken kukkien kastelun iski aivan pakottava tarve...) tehdä tällainen menneen ajan tunnelmaa huokuva somistus parvekkeelle.


Oi, kuvitelkaa nyt tuohon hattuhyllylle pari olkihattua, tai syksymmällä huopahattuja, ja naulakkoon pitsipaita roikkumaan vanhalle, puiselle henkarille!  Olen lievästi sanottuna fiiliksissä!

6 kommenttia:

  1. Mäkin olen fiiliksissä sun puolesta, ihanalta näyttää! :) mahtavaa kun joskus sattuu just oikeaan paikkaan oikeaan aikaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Johanna, kiva kun jätit kommentin! Ja kyllä jaettu fiilis on paras fiilis! :)

      Poista
  2. Voi kun ihana naulakko ja koko asetelma! Minulle on kertynyt jos jonkinlaista vanhaa naulakkoa, kunnen vaan voi vastustaa niitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö! Mulla ei oikeastaan taida olla edes paikkaa sille, mutta pakko oli ostaa. :D

      Ja mahtavaa, että löysit tiesi tänne. Täytyy tulla vastavierailulle!

      Poista
  3. Jep, ymmärrän tuon pakottavan tarpeen siirrellä asioita, että saa juuri sen näköistä, kun on ajatuksissaan maalaillut :) Näyttää kivalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ja juhannuksena piti sitten vähän mööbeliseerata... Ja kaikki vain siksi, että pienelle hattuhyllylle piti löytää paikka. :D Sellaista se on, naisen elämä!

      Poista