torstai 7. tammikuuta 2016

Hiljaiseloa

Voi että mä olen kuulkaa nauttinut tästä talvesta ja lomasta (joka tosin loppui jo pari päivää sitten), ja tästä ihanasta hiljaiselosta. 

Olen kävellyt järven rantaan harva se päivä. Olen seissyt ja katsellut talven tuloa, kuvannut näpit jäässä auringonnousuja, -laskuja ja lumisadetta, miettinyt mennyttä ja tulevaa, nauttinut tästä hetkestä, auringosta ja pakkasesta. Ja kaiken jälkeen nähnyt asiat selkeämmin. 

Vuoden ensimmäisellä viikolla kalenteriin tallentuikin tämän vuoden ensimmäinen muistutus itselle: 
"Käy kävelyllä. Se saa näkemään asiat selvemmin."

Vanha, tuttu viisaus, aina yhtä toimiva.

Näissä tunnelmissa olen aloitellut tätä uutta vuotta, jonka ajattelin pyöräyttää kunnolla käyntiin vasta ensi viikolla. Tai no, viimeistään palkkapäivänä! (Nyt tätä kirjoittaessani nimittäin tajusin, että joulufiiliksen ja paukkupakkasten lisäksi yksi syy tähän hiljaiseloon on tietysti ollut joulun tyhjentämä tili. Ja minä kun jo luulin ymmärtäneeni jotakin olennaista elämästä... :D No, jatketaan harjoituksia!)

 
 
 

12 kommenttia:

  1. Talvi <3 Niin parasta, paukkupakkaset myös :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos pitäisi valita lumi tai paukkupakkaset, niin mä taitaisin kyllä valita ne pakkaset. Lumikin on ihan kivaa, mutta vähäisinä määrinä. :) Talvista viikonloppua sinne!

      Poista
  2. Niin passelit kuvat just tähän vuoden alkuun ja ihanaa, kun on talvista! Kävelyllä käyminen auttaa aina!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikilla vuodenajoilla on kyllä paikkansa tässä vuodenkierrossa. Mä hämmästyn joka vuosi sitä, että tykkään talvesta ja kylmyydestä näinkin paljon. Ja varsinkin näistä pakkaskävelyistä!

      Poista
  3. Kuvistasi voi kuulla lumen narinan kengissä! Tuo siltakuva on tosi kiva. Varsinkin juuri talvella kävelylenkit piristävät kummasti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin talvella mun kävelylenkit suuntautuu aina näihin maisemiin. Tuo siltakuva taitaa olla omakin lempparini, sillä sitä maisemaa talvi kyllä pukee kauniisti!

      Poista
  4. Tunnen jo pakkasen nipistelyn poskillani näitä ihania kuvia katsellessani!
    Meillä oli 23C tänään...lämpöä, joten tarkeni mukavasti.
    Nauti joka hetkestä, se antaa voimaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijoi, teillä on niin lämmintä siellä! Epätodellista :D Nautinnollisia päiviä myös sinne!

      Poista
  5. Such lovely images - a beautiful winter walk! It makes you appreciate a warm mug of cocoa or tea when you come inside! A good way to start the year. xo Karen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. That's true: There's nothing better than a hot cocoa after a cold winter walk! :)

      Poista
  6. Kaunis, hauska, viisas postaus. :) Onnekkaita me joilla on mahdollisuus kävellä kauniilla ja rauhallisilla paikoilla.
    Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ollaan ihan perusasioiden äärellä! :) Ihanaa viikonloppua sinullekin!

      Poista